Wednesday 13 February 2013

《回家.投票!马来西亚人!》

 作者: 木笔
 网络特勤组 Save Our Future Mission


约20年前,我问公公什么是513?
妈妈听见立刻对我说:“不要问,警察会抓﹑会坐牢的。”
爸爸对我说:“你要用功的读书。不然的,就要像舅舅那样出国做工才有钱。”
(当时,我的舅舅跳飞机去荷兰做工。)

1989年~1990年间
曾经在尊孔独中出现这么一个画面。
当时我问校长( 庄迪君),513究竟是怎么样子的事?
因庄校长很忙的缘故,只是劣劣向我说一番。
隔几天,庄迪君校长辞职了。
后来才知道他被警察抓了!

1993年左右
离开校园的生活,身边的同学逐渐离开。
有的是去台湾或澳大利亚读书,
有的去新加坡做工。
有钱的都纷纷都离开马来西亚。

至于我,这个穷人家的孩子依旧留在马来西亚。
(90年代是马机,摇头丸﹑赌球﹑放账的年代)

1997年左右
在我身边的人像逃难一样,一窝蜂的出国做工。
每个人的口里都有这么的一句话:“有机会不出国,休想政府会养你!”
我也想逃,只是我逃不掉!

2007年左右
我看见很多的印度人穿橙色的t-shirt上街游行。
有的被打,有的被抓进牢。

我才开始细心阅读马来西亚历史
-513究竟是个怎么样的事情。
-什么是1961年教育法令﹑1996年私立高等教育法
-不公平的条约浮现在眼前
我才明白政治与我的生活富足是这么密切关系。

2011年7月9日
决定上街游行。
身边朋友对我说:算啦,反不到的啦!
我凭着心里仅有的一把火,出席了Bersih2.0 大示威。
人很多,但多都是马来人。
回家才知道出席游行示威的人有两万多。

2012年4月8日
我依然去Bersih 3.0游行!
这一次的人潮似乎淹没整个吉隆坡。
全球海外还有30多个国家的马来西亚人一起示威。
(有人说Bersih 3.0有75万人,有人说是25万。)

2013年
今年是马来西亚第13届大选。
自从2008年的政治海啸,
我们都看见槟城和雪兰莪的改变。
好政府的贡献与成绩。

“算啦,反不到的啦!”这句话消失了!没听人说过。

朋友不断的谈论政治的事情。
就连海外生活的朋友都一一的说要回来马来西亚投票。

全球都不满国阵的霸权腐败,
散播各地的马来西亚公民纷纷的响应回国投票。
513,让大马华人一个一个的离开,
2013年的今天,海外大马公民竟然纷纷的高喊:杜绝腐败,改朝换代。

你,是不是还在海外?
回家过新,来一个改朝换代的新世纪吧!

-----啊木笔




"回国投一票 ! 等于回国捉一鬼 ! 功德无量 ! 选民中太多幽灵鬼魂了 !"

  
"Overseas Malaysians, remember this. Don't let foreign workers decide our future, and how our country is run. Please come home to vote."

 

 "国家兴亡,匹夫有责,拯救马来西亚依靠正义醒觉,回来吧!归来吧!"


"I don't believe postal vote, no transparency at all."

 

"再忙也要回家投票!"

"是的没错再忙都要回来投票! "


 "一票也不能失、更何况舞弊弊端百出,就算邮寄选票,很可能被偷龙转风,还不如回归大马,给民联执政做一个见证,给马来西亚开启新政权拿回应有的尊严〜"


"不管大选落在什么日期,一旦大选日期公布我们拿假一定回来。"

No matter when is the election date, i will certainly be home.
 
My friends at home and in Switzerland suggested: You can cast your vote even from Switzerland, why spend money, waste your time and energy, and risk your safety to fly back to vote? I answer: Please respect my will that i want to do my very best to save my country: I still want to fly back home to cast my vote in person and reduce the risk of my vote being modified.  

i am an overseas Malaysian living in Switzerland. I have flown back from Zurich to Malaysia last Thursday and will be staying in Malaysia for two months until early April. For me, i dont care when is the election date, i just know: I WILL CERTAINLY BE PERSONALLY THERE CASTING MY VOTE IN MALAYSIA no matter where i am! Should election is still not be called by April, i will purchase another air ticket and just fly back to cast my vote in person instead of voting as a postal voter. 

I am so eager to see hope in Malaysia. I even have the thinking that should i happen to be in the operation room, i will even tell the doctor: CASTING my vote is the utmost important task, let me vote first. ;-)

Should one lives in Switzerland is willing to endure at least 16 hours sitting in the plane (without counting other hours sitting in cars/trains/airportS), Why can´t you!?
 

Msians at home/abroad, there is NO excuse for us to not to coming out/flying back to vote for the critical crossroad for our beloved Malaysia! 

No comments:

Post a Comment